tisdag 25 juni 2013

Årets match av Degerfors

                                         Johan Bertilsson gjorde hattrick mot Falkenberg
Som fotbollsälskare kan sommaren vara en tid av fasta och torka om inget VM eller EM-spel vankas. Denna sommar är ju en sådan, vi har ju förstås ett dam EM-slutspel som utkämpas på hemmaplan. Men jag ska vara ärlig, jag är ljummet intresserad, dock kommer jag utan tvekan titta om de går till semi. Efter uppehållen i Europa och med den verkligheten att ÖSK trillat ner en division har fotbollshungern mättats med superettan. Jag hade då inte trott på förhand att en match i denna liga skulle vara så underhållande som Falkenberg – Degerfors.

Ett halvt dussin ramträffar och 6 mål att se på varav en tvåfotsdribbling och sedan avslut i mål.
Det sistnämnda målet av nr 10 i Degerfors Bertilsson osade klass och påminde om en viss Andres Iniesta. Hur som helst så tycker jag det är något visst med att titta på fotboll på sommaren, ungefär som en öl som helst avnjuts en varm sommardag.

Christoffer Bartoli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar